Terug naar overzicht

JDE promotiemateriaal


De vraag:

Jacobs Douwe Egberts wilde graag weten wat de invloed is van branded POS (Point Of Sale) materiaal in horecazaken op kwaliteitsperceptie en aankoopintentie.

Het onderzoek:

In OSQAR is een VR opname van de straat voor een horecazaak getoond met een aantal vragen over koffiebehoefte. Er werd onderzocht in welke mate D.E en Piazza D’Oro logo’s op de gevel, stoepbord en parasols hierop van invloed zijn. Daarnaast is een VR opname binnen de horecazaak gemaakt met en zonder verschillende merkuitingen op verschillende plekken. Deze condities zijn virtueel voorgelegd aan het OSQAR panel. Elk panellid ziet slechts één van de condities en weet dus niet wat de variabele is.

Het resultaat:

De gevelbranding leidde tot een grotere wens de zaak binnen te gaan en koffie te bestellen. Branding binnen leidde tot een grotere neiging koffieproducten te bestellen t.o.v. chocolademelk, thee of frisdrank. Duidelijk werd dat de POS materialen invloed hebben op de keuzes en intenties van de consument.

Meer weten?

Wenda kan je hier alles over vertellen




Wenda Kielstra

Mede eigenaar